Expo nieuwtje

on

 

Afgelopen jaar organiseerden curieus Limburg, samen met Linx+ een poëziewedstrijd ter nagedachtenis van Bart Henkaerts. Het thema was waarheid en gerechtigheid en hieronder kan je mijn inzending lezen, niet bij de top tien maar toch bij de 25 andere gedichten  te bezichtigen van 13 januari tot 9 februari 2017 in de Foyer, Capucienenstraat 10, 3500 Hasselt.

 

 

hoe oud is je naam

dat ik hem van ongemak

amper kan uitspreken

en als ik zo prevel

waar de schreeuw ontbreekt

mag ik me thuisvoelen

in het weerloze

van de kleinste klank die uitgaat

maar niet van jou

jij geeuwt, galmt, hapt

lucht, hangt er iets lekkers in dan

past het in overgave

liggen woorden in je mond

in mijn naam zonder ogen, zonder handen

tier je, brul je, tot tranen toe

is er geen beginnen aan

en toch moet ik geloven

dat we soms gelijken zijn

 

 

Bas Tuurder, 2016

 

